THIS STORY HAS BEEN FORMATTED FOR EASY PRINTING

Police investigate Sarkozy infidelity rumors

The rumors about President Nicolas Sarkozy and his wife were in a blog. The rumors about President Nicolas Sarkozy and his wife were in a blog.
Associated Press / April 7, 2010

E-mail this article

Invalid E-mail address
Invalid E-mail address

Sending your article

Your article has been sent.

  • E-mail|
  • Print|
  • Reprints|
  • |
Text size +

PARIS — Police are investigating rumors of infidelity involving President Nicolas Sarkozy of France and his wife that appeared in a blog and spread to newspapers overseas, the Paris prosecutor’s office said yesterday.

Sarkozy’s lawyer, Thierry Herzog, said in a radio interview Monday that he did not exclude the possibility the allegations of “totally unfounded liaisons’’ had been planted in a bid to tarnish the couple.

The investigation was opened based on a complaint filed March 25 by the owner of a weekly newspaper whose blog carried the initial rumors that alleged that the president and his wife, a former top model, were involved in relationships outside their marriage.

Judicial police are handling the investigation, the prosecutor’s office said after a complaint was filed for the “fraudulous introduction of information in a computer system.’’

The rumors appeared in early March amid France’s regional elections in which Sarkozy’s conservative Union for a Popular Movement party registered a resounding loss.

“Tonight, I cannot exclude a plot or that some people, for personal or financial interests . . . wanted to try to destabilize the president of the republic and his wife,’’ Herzog said in an interview with RTL radio.

British newspapers were among those that picked up the stories, though the mainstream French press largely shied away.

Sarkozy’s whirlwind romance and marriage in February 2008 to Bruni has been closely watched. It is his third marriage, and she, in her younger years, famously dismissed monogamy as untenable.

In the face of the rumors, the couple have portrayed themselves as closely united.

The blog appeared March 10 on the website of the newspaper Le Journal du Dimanche.