ESPN apologizes to Patriots for referencing false Spygate report

Deflategate has brought Spygate back into national attention. And just like Deflategate has had its incorrect reports, Spygate had a glaring falsity. The Boston Herald incorrectly reported the Patriots taped the St. Louis Rams’ walkthrough on the day before Super Bowl XXXVI.

And while ESPN covered that misreport in 2008, the network referenced it twice as being true during their broadcast coverage this week. On Thursday morning at 12.20 a.m. on SportsCenter, ESPN’s Steve Levy issued a brief apology, captured in this 17 second video.

Here’s an excerpt from the Herald’s apology from May 2008.

On Feb. 2, 2008, the Boston Herald reported that a member of the New England Patriots’ video staff taped the St. Louis Rams’ walkthrough on the day before Super Bowl XXXVI. While the Boston Herald based its Feb. 2, 2008, report on sources that it believed to be credible, we now know that this report was false, and that no tape of the walkthrough ever existed.

During the Spygate scandal, the Patriots were found to have videotaped the New York Jets’ hand signals during gameplay. The NFL took away the Patriots’ 2008 first-round draft choice, fined coach Bill Belichick $500,000, and fined the organization $250,000.

Advertisement

h/t — SportsGrid

Notable departures from ESPN

Loading Comments...