Boston Herald releases statement on Ron Borges’ ‘erroneous’ Tom Brady report

"Borges’ column has been suspended pending further review."

Tom Brady Jimmy Garoppolo New England Patriots
Tom Brady runs through a drill in front of Jimmy Garoppolo. –John Tlumacki/Globe Staff

The Boston Herald has issued a statement after the paper published an inaccurate story about Patriots quarterback Tom Brady’s intentions for this offseason.

“A column by Ron Borges in today’s Herald regarding Patriot Tom Brady’s salary discussions was based on information which proved to be false,” the statement, published Friday afternoon, read.

Herald columnist Ron Borges reported Thursday night that Brady planned to sit out part of the team’s offseason and preseason work unless he received a contract comparable to that of former teammate Jimmy Garoppolo. The story’s legitimacy was called into question, however, after a WEEI caller said Friday morning he had been texting Borges posing as Brady and Garoppolo’s agent, Don Yee.

Advertisement

The Herald removed the story from its website and announced Borges’ column “has been suspended pending further review.”

Read the paper’s full statement below.

A column by Ron Borges in today’s Herald regarding Patriot Tom Brady’s salary discussions was based on information which proved to be false.

The Herald apologizes to Brady, his agent Don Yee and the Patriots, and to our readers for this erroneous report.

Borges’ column has been suspended pending further review.